LG Laundry Lounge
LG Laundry Lounge
INFORMACJE O SYSTEMIE
FRANCZYZOWYM
OPIS SYSTEMU FRANCZYZOWEGO
LG Laundry Lounge to prestiżowa marka pralni samoobsługowej. Pralni która zapewnia usługi prania, suszenia i prasowania na najwyższym poziomie. Koncepcja została opracowana przez LG Electronics. Pierwszy obiekt LG Laundry Lounge został otwarty w Nowym Jorku w 2012 roku. Obecnie również polscy przedsiębiorcy mogą korzystać z tego systemu franczyzy.
Dlaczego franczyza LG Laundry Lounge?
Aby otworzyć LG Laundry Lounge, nie jest potrzebne duże doświadczenie, wiedza specjalistyczna i znaczne środki finansowe. Właściciel nie musi spełniać żadnych szczególnych warunków. Konieczne jest tylko zapewnienie minimalnych warunków technicznych lokalu. Pralnia jest prostą i opłacalną inwestycją – jej otwarcie i uruchomienie nie wymaga dużych nakładów początkowych i licznego personelu. Nie ma wysokich kosztów stałych. Z drugiej strony usługi prania są zawsze “na czasie" – co pozwala na szybki i pewny zwrot z inwestycji. Typowymi użytkownikami pralni samoobsługowych są turyści, studenci, osoby bez własnej pralki oraz osoby potrzebujące większych maszyn. Pralki dostępne w pralni samoobsługowej maja większą od standardowej pojemność, dzięki czemu można prać duże rzeczy, takie jak koce, kołdry, kurtki itp. Z drugiej strony klientami mogą być również operatorzy apartamentów, restauracji, firm sprzątających, uczestnicy obozów, żeglarze, małe firmy (fryzjerzy, salony kosmetyczne, warsztaty, itp).
Co sprawia, że LG Laundry Lounge jest wyjątkowy?
Wysoka jakość sprzętu i usług. Profesjonalne pralki i suszarki LG to zdecydowany mistrz świata w konkurencji – jakość/cena. Pralki i suszarki na żetony i monety są ciche, niezawodne i trwałe. Mają skromne wymagania instalacyjne. Są zaprojektowane z troską o szczegóły, z myślą o sprostaniu masowej obsłudze. Charakteryzują się dużą pojemnością, można w nich prać większe elementy, takie jak kurtki, pokrowce, koce, kołdry, duże zasłony, kurtyny itp.
Przyjemna atmosfera. LG Laundry Lounge stara się wprowadzić “domową atmosferę" w pralni. Wystrój wnętrz i perfekcyjna czystość tworzą przyjemną atmosferę. Dodatkowo klienci mają bezpłatny internet, dostęp do telewizji, ekspresu do kawy, napojów i przekąsek oraz kącika dla dzieci – wszyscy mogą czuć się jak “w domu". Podczas oczekiwania klienci mogą ładować swoje tablety i smartfony. Dostępne są również tablety do bezpłatniego użytku klientów pralni. Miła atmosfera zachęca do miłych rozmów.
Automatyzacja. Pralnia korzysta z pralek i suszarek na monety i żetony. Można zastosować również centralne systemy płatnicze. Innym, istotnym aspektem automatyzacji jest automatyczne dozowanie detergentów.
Pralnie LG Laundry Lounge obecne są na całym świecie, między innymi w USA, Chinach, Włoszech, Hiszpanii, Francjai, na Filipinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach, Wietnamie, Malezji, Australii, Chile itd.
INFORMACJE DLA FRANCZYZOBIORCY
WSPARCIE DLA FRANCZYZOBIORCY
LG Elactronics poprzez swoich partnerów zapewnia niezbędny sprzęt, instalację, serwis, części zamienne, księgę standardów, a także wsparcie merytoryczne i techniczne:
-
Planowanie – rozwój pomysłów, analiza potrzeb i studia wykonalności, dobór wyposażenia, pomoc w rozpoczęciu działalności.
-
Aranżacja przestrzeni i projekt instalacji
-
Serwis maszyn.
- Wsparcie – marketing, sprzedaż.
PRZEWIDYWANE NAKŁADY INWESTYCYJNE
Franczyzobiorca nie musi płacić zwykłej opłaty franczyzowej – wymagane jest jedynie korzystanie z profesjonalnych urządzeń LG.
Wielkość inwestycji zależy od wybranej opcji sprzętowej. Dwa przykłady:
-
Pralnia samoobsługowa składająca się z 4 pralek i 4 suszarek, elektronicznego systemu opłat, rozmieniarki banknotów – całkowita wartość inwestycji ok. 20 tys. euro (maszyny pralnicze i system opłat – ok. 16 tys. euro, projekt wnętrz – ok. 4 tys. euro)
-
Serwis pralniczy z 2 pralkami, 2 suszarkami, prasownicą, stołem do prasowania – całkowita inwestycja ok. 12 tys. euro (maszyny 10 tys. euro i projektowanie wnętrz ok. 2 tys. euro).
Konieczne jest również zapewnienie środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej i utrzymanie bieżącej płynności finansowej.
PODSTAWOWE WYMAGANIA SIECI
Minimum 30 m2 w ruchliwym miejscu – zaleca się lokalizacje o dużej gęstości zaludnienia lub miejsca w pobliżu popularnych sklepów, a zdecydowanie zaleca się lokalizację przy parkingu. Franczyza nadaje się również do otwierania w hostelach, marinach, kempingach, akademikach. Lokal musi spełniać wymagania techniczne określone prawem.